iDNES.cz

Pardubický terminál B získal stavební povolení, hotov má být v roce 2022

  17:13
Nový terminál pro regionální autobusovou dopravu, který bude prakticky navazovat na pardubické vlakové nádraží, získal stavební povolení. Do konce roku by mělo být vypsáno výběrové řízení na dodavatele stavby, která má začít na jaře příštího roku.

Terminál B u pardubického nádraží má stavební povolení. | foto: Město Pardubice

Současné autobusové nádraží v Pardubicích dosluhuje. Pozemky pod ním patří soukromému developerovi, který na nich plánuje stavět byty a kanceláře. Politici tak se spuštěním výstavby nového terminálu za bytovým domem vedle vlakového nádraží nemohou příliš otálet.

„Projektová dokumentace je hotová, v současné době společnost Optima zpracovává dokumentaci k provedení stavby a zadávací dokumentaci pro výběr dodavatele stavby. Výběrové řízení bychom rádi vypsali koncem listopadu či začátkem prosince,“ řekla zastupitelka města Helena Dvořáčková (ANO), která je garantem projektu.

Investiční náklady na stavbu terminálu B radní momentálně odhadují na zhruba 169 milionů korun. 

„Od roku 2017, kdy začaly přípravné práce, jsme do projektu investovali téměř 17 milionů korun. Zhruba pět milionů stála projektová dokumentace, dalších 11,5 milionu výkup potřebných pozemků,“ řekl primátor Pardubic Martin Charvát z hnutí ANO.

Na projekt významně přispěje také Evropská unie

Stavba bude přitom financována z více zdrojů. Zhruba sto milionů korun by mohla pokrýt dotace z programu ITI Hradecko-pardubické aglomerace - tedy od Evropské unie. 

„Navržená podoba terminálu má podporu i Pardubického kraje, který regionální autobusovou dopravu zajišťuje. Kraj městu přislíbil, že se bude na výstavbě terminálu pro regionální autobusovou dopravu podílet i finančně,“ doplnil primátor Charvát.

A podle jeho bývalé náměstkyně Dvořáčkové půjdou radní na kraj se žádostí o příspěvek ihned.

„Vzhledem k tomu, že stavba příští rok začne, budeme žádat Pardubický kraj, aby v rozpočtu na rok 2021 vyčlenil prostředky na její spolufinancování,“ dodala zastupitelka Helena Dvořáčková.

Nový terminál bude stát za bývalým bytovým domem na náměstí Jana Pernera, tedy mezi vlakovým nádražím a terminálem městské hromadné dopravy a prodejnou Lidl. Cestujícím tak přestupy zaberou minimum času.

V budoucnu bude propojen s plánovaným terminálem Jih, a to díky lávce přes železniční koridor, jejíž vybudování v rámci nedávno zahájené modernizace hlavního vlakového nádraží městu garantovala Správa železnic.

U terminálu Jih bude parkovací dům

„Terminál B by měl být hotov v roce 2022,“ dodal primátor s tím, že nahradí stávající autobusové nádraží, které musí ustoupit nové výstavbě.

Výstavbu terminálů zahájily Pardubice v roce 2016, kdy odstartovala přestavba přednádraží, jehož součástí byla i výstavba terminálu A pro městskou hromadnou dopravu. 

Po dokončení začalo město v roce 2017 s přípravou stavby terminálu B, který bude sloužit regionální autobusové dopravě. Po dostavbě „béčka“ přijde na řadu třetí terminál Jih navazující na vlakové nádraží z jižní strany. 

Ten by měl zejména ulevit dopravě v centru Pardubic. Jeho součástí bude totiž parkovací dům zejména pro motoristy, kteří cestují z Pardubic dál ať již vlakem, nebo dálkovými autobusy.

„Terminál, který bude stát na opačné straně železnice než nádraží či terminál B, bude s nimi propojen lávkou, ústící do haly i na jednotlivá nástupiště. Té využijí také cestující, kteří, ač mají nádraží na dohled, dnes k němu musí jezdit několikakilometrovou objížďkou,“ řekla mluvčí města Nataša Hradní.

zpět na článek