Dělníci v noci brousili nové koleje, muž kvůli hluku zalarmoval strážníky

  16:40
Práce na zdvoukolejnění železniční trati z Pardubic do Stéblové přinášejí nepříjemnosti například v podobě rušení nočního klidu. Na pardubické strážníky se v noci na středu obrátil muž, kterého obtěžoval hluk soupravy brousící nové kolejnice.

Speciální souprava brousí nové kolejnice nedaleko Rosic nad Labem. | foto: Městská policie Pardubice

„Mezi Doubravicemi a Rosicemi je hrozný randál,“ stěžoval si v úterý kolem 23. hodiny muž volající na linku 156. Strážníci po příjezdu na místo sice potvrdili, že oznámení se zakládá na pravdě, ovšem příliš toho udělat nemohli.

Dělníci totiž v nočních hodinách po pokládce nových kolejí prováděli jejich broušení. „Stížnost na hluk lze pochopit, ale technologie to jinak neumožňuje. Správa železnic (SŽ) nemůže kvůli vysokému riziku požáru provádět nezbytnou údržbu trati jinak než v noci a po dešti,“ řekl mluvčí pardubických strážníků Jiří Sejkora.

Zdvoukolejnění trati v úseku Pardubice - Rosice nad Labem - Stéblová pokračuje. Pomocí obnovovacího vlaku SMD 80 dělníci položili 6 500 pražců v úseku dlouhém 3 900 m.

Z vyjádření SŽ vyplývá, že dělníci brousí koleje v noci především proto, aby práce na trati přes den neomezovaly provoz vlaků.

„Vzhledem k dlouhodobému plánování výluk a objednávání stroje je datum pevně stanoveno,“ uvedla mluvčí SŽ Nela Friebová s tím, že není podmínkou, že musí být během broušení po dešti. „Samozřejmě je to lepší z důvodu vzniku požáru, ale to si osádka stroje hlídá,“ dodala.

Broušení kolejí se provádí po každém položení nového železničního svršku kvůli jeho sjednocení a odstranění vad vzniklých svářením, válcováním kolejnic a jejich montáží. Broušení kolejnic se také neprovádí pravidelně. Četnost je závislá na stavu kolejí a míře jejich opotřebení.

SŽ začala pracovat na zdvoukolejnění trati z Pardubic loni v květnu. Druhá kolej zkapacitní provoz vlaků mezi Pardubicemi a Hradcem Králové a umožní zvýšení traťové rychlosti na 160 kilometrů za hodinu.

Kromě nového mostu přes Labe se promění i železniční stanice Pardubice-Rosice nad Labem, kde vzniknou nová nástupiště s bezbariérovým přístupem, mnohem bezpečnější bude zastávka v Semtíně se dvěma novými nástupišti a u železničního přejezdu ve Stéblové vznikne nová zastávka. Investice za 2,7 miliardy korun má být dokončena v příštím roce.

Omezení přináší i modernizace železničního uzlu Pardubice, která začala v září 2020.

Železničáři pracují na zdvoukolejnění trati z Pardubic do Stéblové.

Železničáři pracují na zdvoukolejnění trati z Pardubic do Stéblové.

Mapy poskytuje freytag & berndt. © freytag & berndt, SHOCart, přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost také vytváří knižní sérii Toulavá kamera s tipy na výlety po celém Česku, která je ideálním dárkem pro obdivovatele krás naší vlasti.

Autor: