Čáry vedou řidiče přímo do ostrůvku, postavili ho po jejich namalování

  14:50
Při stavbě bezpečnostního ostrůvku na silnici I/34 se spolu špatně domluvily Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a město Polička. Výsledkem je pro řidiče matoucí dopravní značení, které navádí řidiče přímo do nového ostrůvku.

Problém je v tom, že vlastník silnice, kterým je ŘSD, obnovilo vodorovné dopravní značení s červeně zdrsněným povrchem těsně před stavbou samotného ostrůvku. Ten si následně ve své režii postavilo město Polička, aby zvýšilo bezpečnost na přechodu pro chodce u místního gymnázia.

Fotogalerie

Výsledkem je ovšem chaos. Přestože zákon o provozu na pozemních komunikacích přejetí plné bílé čáry za normálních okolností zakazuje, řidičům nezbývá nic jiného, než čáru u krajnice pravidelně přejíždět. Jinak by levým kolem do ostrůvku narazili.

Nebezpečné je matoucí značení zejména pro nejnovější auta s asistentem, který pomocí kamery za čelním sklem „čte“ vodorovné dopravní značení a v případě vybočení zasahuje do řízení. 

 „Když jsem kolem ostrůvku projížděl poprvé večer, vůbec jsem si neuvědomil, že by mohl nastat nějaký problém. Instinktivně jsem vybočil za bílou čáru. Kdybych v tu chvíli nepřepral volant, skončil bych nejspíš s proraženou pneumatikou na ostrůvku,“ přiblížil svůj zážitek s nepovedeným dopravním značením Jaroslav Koukal, který redakci iDNES.cz na problém upozornil.

Odpovědnost, kdo za současný stav může, si město a Ředitelství silnic a dálnic přehazují jako horký brambor.

„Nás Ředitelství silnic a dálnic o investici do vodorovného dopravního značení u gymnázia neinformovalo. Naopak ŘSD o nových ostrůvcích dopředu vědělo, protože k nim vydalo souhlasné stanovisko,“ nerozumí postupu silničářů starosta Poličky Jaroslav Martinů.

Ředitelství silnic a dálnic ukvapené načárování silnice odůvodňuje špatným postupem města.

„Pokud je zmatek ve stávajícím dopravní značení, je to plně vinou města. Koordinaci stavebních prací musí zajistit stavebník. Naší povinností je pravidelně provádět obnovu vodorovného dopravního značení na silnicích I. tříd,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Obě strany bez ohledu na současný stav argumentují, že jde stále o nedokončenou stavbu, jejíž součástí bude po dokončení i úprava dopravního značení. Tentokrát ho však zaplatí město.

„Vybudované ostrůvky budou patřit městu. Součástí výstavby ostrůvků je i úprava dopravního značení, rovněž v režii města. Přejímka a kolaudace ostrůvků se bude teprve konat. K vlastní stavbě se vyjadřovalo i Krajské ředitelství Policie České republiky - Odbor služby dopravní policie Pardubice,“ sdělila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Ředitel blízkého gymnázia věří, že samotný ostrůvek s přechodem pro chodce přispěje k větší bezpečnosti. „Značení bude předpokládám zhotovitelem dotaženo. Zatím jsme žádné problémy nezaznamenali. Spolu se zákazem zastavení nebo stání bude prostor pro naše žáky bezpečnější, o což nám jde v první řadě,“ sdělil ředitel gymnázia Josef Dvořák.

Přechod pro chodce s novým bezpečnostním ostrůvkem se nachází u poličského gymnázia:

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Autor: