Trať spojující Českou a Moravskou Třebovou se dočkala modernizace

  9:28
V roce 1989 vlak z České do Moravské Třebové urazil 26kilometrovou vzdálenost v nejlepším možném případě za 41 minut. Dnes stejná cesta trvá 35 minut. Od příštího roku ale regionální vlaky opět o něco zrychlí. Dvouměsíční výluka právě končí.

Práce na přejezdu u Anenské Studánky. | foto: Radek Latislav

Dělníci dokončují modernizaci trati mezi Třebovicí a Mladějovem na Moravě, která je součástí poslední etapy celkové rekonstrukce trati do Moravské Třebové. 

Mění se prakticky vše. Od kolejí přes přejezdy až po nová nástupiště. 

„Podařilo se dokončit souvislou výměnu kolejového svršku a spodku. Součástí opravy je výměna opotřebených kolejnic, vyžilých dřevěných a ocelových pražců, které jsou nahrazeny novými betonovými pražci s takzvaným pružným bezpodkladnicovým upevněním,“ sdělil mluvčí Správy železnic Tomáš Polák. 

Železničáři už mají za sebou celkové opravy přejezdů, mostních konstrukcí a propustků.

Cestující z Třebovic do Moravské Třebové zažijí podobný komfort jízdy jako na hlavním koridoru. 

„V celém tomto úseku jsou kolejnice svařeny do takzvané bezstykové koleje. Systém výrazně přispívá k prodloužení životnosti oprav i ke zvýšení komfortu jízdy,“ dodal Tomáš Polák k investici za 130 milionů korun.

Ta povede ke zrychlení vlaků až na šedesát kilometrů v hodině. Přispět k tomu má i zrušení jednoho přejezdu na polní cestě.

„Se zemědělci se železničáři u Trpíku domluvili, že místo dvou blízkých přejezdů jim bude stačit jeden. V Mladějově se už dokončují práce na bezbariérových nástupištích, které máme u první i druhé koleje. Cestování na Českou a Moravskou Třebovou se pro nás určitě zkvalitní. Spoje jsou využívany dětmi, které od nás jezdí do školy v Kunčině,“ řekl starosta Mladějova na Moravě Lukáš Marek. 

Kromě Mladějova nové nástupiště s novým osvětlením letos vzniklo také v Anenské Studánce, dříve i v Kunčině. Správa železnic ještě v roce 2022 plánuje v úseku investovat několik milionů korun do zabezpečení sedmi přejezdů, které dostanou světelnou signalizaci. 

Trať vedoucí Třebovickým sedlem v náročných směrových poměrech na úpatí Hřebečského hřbetu procházela úpravami deset let.

Úsek dráhy z České do Moravské Třebové, který je součástí trati 017 Třebovice v Čechách - Dzbel, je de facto jediným, na němž jezdí pravidelné vlaky. 

Kraj před dvěma lety spoje ve všedních dnech mezi Moravskou Třebovou a Dzbelem zrušil a nechal v jízdním řádu pouze ty víkendové. Správa železnic s podobně velkými investicemi v tomto úseku právě kvůli malému dopravnímu vytížení do budoucna nepočítá.