„Původně se předpokládalo, že příprava na výhradní provoz pod dohledem ETCS bude trvat zhruba půl roku, ale okolnosti mimo České dráhy způsobily, že musíme všechno zvládnout za pouhý měsíc,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.
„Věřím, že zaměstnanci, kteří jsou odpovědní v naší firmě za zahájení provozu pod dohledem ETCS na trati z Olomouce do Uničova všechno zvládnou v extrémně krátkém čase a my budeme připraveni od 1. ledna 2023 jezdit na této trati v běžném provozu,“ sdělil Ješeta.
Ve zkušebním provozu mohou lidé využít šest spojů. Provoz podle něj zajistí klasické soupravy s lokomotivami řady 362 WTB.
Od prvního ledna budou tyto soupravy doplněny nově dodanými elektrickými jednotkami RegioPanter. Od začátku roku bud eprovoz výhradně pod dohledem zabezpečovacího systému ETCS.
„Půjde tak o první trať v Česku obsluhovanou Českými drahami, na kterou budou vypravována pouze vozidla vybavená tímto nejmodernějším zabezpečovacím systémem,“ zdůraznil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
V průběhu roku 2023 pak převezmou dopravu vlak na této trati úplně nové třívozové jednotky RegioPanter řady 640.2.
Během listopadu a prosince se připravuje zahájení zkušebního provozu pod dohledem ETCS také na tratích Kolín – Pardubice – Česká Třebová a Plzeň – Cheb.