Grafik rozdováděl hada na holi. Symboly lékařských oborů baví na sítích

  10:48
Stovky sdílení a desítky pobavených komentářů si vysloužila grafika Medicínské symboly podle specializace, která se objevila na facebookovém profilu Univerzity Palackého v Olomouci. Autorem je dvorní fotograf univerzity, designér a správce sociálních sítí Vojtěch Duda.

Nové medicínské symboly z Facebooku Univerzity Palackého v Olomouci pobavily internet. | foto: Vojtěch Duda

Grafika na sociální síti objevila s komentářem: „Že by možný upgrade orientačního systému na Lékařské fakultě?“ A ten všechny pobavil.

„Daný status na Facebooku není reálnou ukázkou připravovaného orientačního systému. V tuto chvíli lékařská fakulta ani nic podobného nechystá,“ přiznal autor grafiky Vojtěch Duda.

„Jedná se o žert. Narážka na možné využití v praxi slouží jen k zaujetí publika,“ vysvětlil.

Přestože je Duda autorem grafické stránky příspěvku, nejedná se o jeho nápad. 

„Původní myšlenka je meme, které koluje po internetu už řadu let,“ řekl Duda s tím, že medicínské symboly lze najít na otevřené sociální síti Reddit, kde funguje mezinárodní komunita pro studenty medicíny - MedicalSchool.

Autor neznámý

„Autor původních kresbiček mi není znám - v různých obměnách a úpravách se na sociálních sítích objevují nejméně od roku 2017, nikdy jsem ale neviděl uvedeno jméno prvotního tvůrce,“ poznamenal fotograf.

„Původním meme jsem se inspiroval a žertovně upravené symboly Aeskulapovy hole překreslil tak, aby reflektovaly zavedenou vizuální identitu Univerzity Palackého, respektive naší lékařské fakulty. K devíti převzatým symbolům jsem navíc vymyslel čtyři vlastní,“ vysvětlil.

Hlavním motivem grafického návrhu oborů bylo pobavit sledující.

„Případně podnítit diskusi o vizuální prezentaci olomoucké univerzity, což je součást mé práce. V oddělení komunikace UP jsem zaměstnán jako fotograf, designér a správce sociálních sítí a k mým úkolům patří budování značky a zviditelňování univerzity navenek respektive i dovnitř směrem k našim studentům a zaměstnancům,“ poznamenal Duda.

Zájem, který grafika na sítích vyvolala, autora těší. „V rámci tvorby obsahu pro univerzitní sociální sítě obdobně odlehčené příspěvky tvořím jednou za čas cíleně, se záměrem zpestřit běžnou informační linku,“ naznačil Duda.

Je si vědom toho, že vtipné příspěvky se po sítích šíří obzvlášť dobře. „Na podobnou notu a s podobným dosahem jsem například minulý měsíc vytvářel univerzitní facebookovou anketu o nářečních výrazech pro velikonoční pomlázku mezi studenty,“ uzavřel autor.

Autor: