Novou chytrou tramvaj v Olomouci na koleje posadil jeřáb

  13:44
Už nejen nové autobusy olomouckého dopravního podniku dokážou varovat řidiče před hrozící kolizí. Řady chytrých vozidel totiž rozšířila také nová tramvaj s označením EVO1/o. Na koleje ji musel posadit jeřáb.

Jakmile se této „chytré tramvaji“ připlete do kolejí chodec, nebo jiná překážka, okamžitě začne pípat a na obrazovce před řidičem se objeví červený výstražný symbol.

Nová tramvaj do města dorazila ve čtvrtek 20. ledna a dopravci ji zaevidovali pod číslem 124.

„Do olomouckých ulic vyrazí vůz v druhé polovině února a cestující ho budou moci potkat na všech linkách,“ poznamenala mluvčí Dopravního podniku města Olomouc Anna Sýkorová.

„Oproti předchozím vozům je největší změnou pasivní antikolizní systém, který sleduje prostor v blízkosti vozidla a řidiče upozorní na možný střet s cyklistou, chodcem nebo jinou překážkou,“ popsal Jaroslav Michalík, předseda představenstva podniku.

Kapacita nové tramvaje je 27 sedících a 85 stojících cestujících. „Vůz je nízkopodlažní, má klimatizaci a umožňuje nabíjení mobilů a notebooků prostřednictvím USB zásuvek,“ prozradila mluvčí.

„Dále je vůz vybaven kamerovým systémem, který sleduje dění jak uvnitř, tak vně vozidla, interiér je ošetřen speciálním nástřikem nanotechnologií pro odstranění zápachu a bakterií a okna jsou polepena ochranou folií proti vandalům,“ vysvětlil Pavel Zatloukal z dopravního podniku.

Do tramvaje mohou lidé nastupovat celkem sedmi dveřmi. „Čtyřmi na pravé straně a třemi na levé straně tramvaje s možností otevření ve směru jízdy pouze na pravé straně,“ popsala mluvčí s tím, že Dopravní podnik města Olomouce zaplatil za tramvaj 28 milionů korun bez DPH.

Technické parametry

Hmotnost prázdného vozu:             21 900 Kg
Maximální šířka:                                2,48 metru
Maximální výška:                              3,56 metru
Délka:                                                16,6 metru
Nejvyšší provozní rychlost:              50 km/h

Autor: