„Mají jiný tvar než trolejbusy, které v Ostravě jezdí. Ale budou standardně nízkopodlažní, dvanáct metrů dlouhé, vybavené klimatizací, kamerovým systémem i USB porty, pojmou osmdesát cestujících a jde o vozidla, která může pohánět i elektřina z vlastní akumulátorové baterie,“ řekla mluvčí Dopravního podniku Ostrava (DPO) Tereza Šnoblová.
Poslední parciální trolejbusy si dopravce pořídil před čtyřmi lety. Další soutěž vypsal sice už v roce 2020, aby mohl odstavit přes deset nejstarších trolejbusů, ale po odvolání jednoho z účastníků ji zrušil a vypsal novou.
Nyní si podpisem smlouvy objednal dvanáct vozů závazně a dalších šest předběžně. Cena jednoho vyšla na 11,19 milionu korun, což je nejméně za poslední roky.
„Předpokládaná hodnota zakázky činila 252 milionů korun bez DPH. Díky konkurenčnímu prostředí, které se v této oblasti dynamicky rozvíjí, jsme dosáhli výhodnějších podmínek. Jsme rádi, že zakázka prošla i kontrolou Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ uvedl ředitel DPO Daniel Morys. Na šest vozů navíc získal podnik evropské dotace ve výši 85 procent.
Nové vozy mají postupně dorazit v roce 2023. První by měly po městě jezdit už příští rok na jaře. Umožní prodloužit trolejbusové trasy do míst, kde nevedou troleje a kam se lidé zatím dostávají jen s přestupem na autobus. Parciální trolejbusy pak některé navazující autobusové linky zcela nahradí.