iDNES.cz

Projektanti začnou chystat povolení pro trať rychlovlaku do Ostravy

  16:36
Správa železnic už vybrala společnost, která nachystá kompletní dokumentaci pro stavbu vysokorychlostní tratě (VRT) z Prosenic do Ostravy. Stavba úseku, po němž budou moci jezdit vlaky rychlostí 320 kilometrů za hodinu, má začít už za tři roky.

„Projektanti připraví dokumentace pro územní rozhodnutí pro dva stavební úseky vysokorychlostní tratě Moravská brána, které spojí Prosenice s Ostravou,“ informoval o podpisu smlouvy Dušan Gavenda, mluvčí Správy železnic. 

„Projektanti připraví také podklady pro proces posouzení vlivů stavby na životní prostředí EIA. Dokumentace určí přesné vedení tratí, technologii výstavby, opatření na ochranu obyvatel a životního prostředí v blízkosti VRT. Umožní také přípravu pro majetkoprávní vypořádání.“ 

Na prvním úseku chystané tratě z Prosenic do Hranic na Moravě uspělo se svou nabídkou sdružení firem AFRY CZ, AF-Infrastructure a SAGASTA. Na úseku Hranice na Moravě – Ostrava-Svinov se projekčních prací zhostí sdružení společností Moravia Consult Olomouc, SUDOP Brno a Metroprojekt Praha.

Koridor pro vysokorychlostní trať mezi Hranicemi a Ostravou vede podél dálnice D1, nedaleko Studénky pak začne kopírovat současnou železniční trať.

Zahájení výstavby předpokládá Správa železnic v roce 2025. První vlaky mají vyjet na koleje o čtyři roky později. Ve směru na Polsko se se zahájením stavby počítá ve stejném roce, až do Ostravy by měla VRT stavět polská strana.

zpět na článek