„Odpůrci stavby stáhli své procesní námitky a podle dohody bylo zastaveno projednávání starého stavebního povolení na dostavbu chybějícího úseku. Jakmile rozhodnutí nabude právní moci, požádá Ředitelství silnic a dálnic o vydání nového stavebního povolení. Žádost bude obsahovat oběma stranami odsouhlasené provedení protihlukových stěn,“ uvedl náměstek hejtmana Jakub Unucka.
Právě Moravskoslezský kraj se stal prostředníkem v jednání mezi Ředitelstvím silnic a dálnic a občanským sdružením Skalka. Patovou situaci řeší po částech, začal u protihlukových stěn.
„Konečně jsme dosáhli shody nad technickým řešením protihlukových stěn a byli jsme ujištěni, že kvalita protihlukových stěn nemůže už být snížena. O to jsme se snažili od počátku,“ komentoval první posun v jednáních zástupce sdružení Dušan Richtár.
Teď přijdou na řadu další části stavby. Domluvit se obě strany musí na věcných břemenech na pozemku pod budoucí silnicí, která jejich majitelům zaručí právo chůze i jízdy přes dálniční přivaděč. To by měla vyřešit lávka, o jejíž podobě obě strany právě jednají.
S podáním žádosti o stavební povolení pro přepracovaný projekt i s novou lávkou se počítá začátkem března.
„Pokud všechno půjde dobře, stavět by se mohlo začít letos na podzim. Jezdit pak příští rok v létě. S důležitou spojnicí, která urychlí cestování mezi Opavou a centrem Ostravy, počítá také letošní rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury,“ uzavřel Unucka.