Nepovedené napojení obchvatu v Opavě nahradí kruhový objezd

  9:08
Dlouhé kolony aut, problematické odbočení směrem do města, časté dopravní nehody. Napojení jižního obchvatu Opavy na silnici I/11 nestačí frekventovanému provozu. Ještě letos křižovatku nahradí kruhový objezd.

ilustrační snímek | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Stávající křížení silnic je za hranicí kapacity a provoz na I/11, jež je výpadovkou z Opavy na Ostravu, komplikuje. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jej chce přestavět, na nahrazení původního napojení obchvatu dvoupruhovou okružní křižovatkou dostalo osm nabídek.

Stávající napojení jižního obchvatu Opavy (II/461) na výpadovku z Opavy směrem na Ostravu (I/11) nahradí kruhový objezd.

Když se před osmi lety první část jižního obchvatu slezské metropole otvírala, znamenala pro město pomoc od každodenních dopravních kolapsů, ostrý provoz však záhy ukázal, že její napojení na hlavní trasu mezi Opavou a Ostravou nestačí. Odbočit z obchvatu doleva směrem na Opavu je během špičky téměř nemožné, komplikované je také odbočení z I/11 ve směru od Ostravy na jižní obchvat.

„Už se tam upravovaly i jízdní pruhy a vznikl vedlejší pruh, který měl odbočení usnadnit. Přesto je místo dál problematické,“ zhodnotil opavský policejní mluvčí René Černohorský.

Doplnil, že z jižního obchvatu je špatný výjezd a pravidelně se tvoří dlouhé kolony. To potvrzují také opavští experti na dopravu. 

„Jde o problematickou křižovatku, kruhový objezd situaci velmi uleví,“ konstatoval Martin Dostál, tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I / 57, které se snaží urychlit řešení dlouhotrvající špatné dopravní situace na trase silnic I/11 a I/57.

Místo denně projedou tisíce řidičů. Ve směru od Opavy provoz na I/11 denně dosahuje 18 tisíc vozů a dalších více než 7 tisíc se do křižovatky napojuje právě přes jižní obchvat města, vedlejší krajskou komunikaci II/461.

Nejnižší nabídka je 35 milionů

Ještě letos by křižovatka měla zmizet. Tendr na zakázku odhadovanou projektem na 45,2 milionu korun skončil. „Celkově obdržel zadavatel osm cenových nabídek, které byly posuzovány hodnoticí komisí. V současné době se stále vyhodnocují,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Nejnižší cenu, 35 milionů, nabídla společnost Kareta.

Termín zahájení stavby závisí na podpisu smlouvy se zhotovitelem. „Předpokládaná doba realizace je stanovena na šest měsíců,“ dodala Ledvinová. 

Se zahájením, ale i ukončením stavby ŘSD zatím předběžně počítá v letošním roce. Na necelém kilometru před Opavou poté budou dva kruhové objezdy za sebou.

Autor: