Moderní motorové vlaky v kraji budou mít wi-fi i klimatizaci

  7:50
Pohodlnějšího cestování se dočkají cestující na neelektrifikovaných železničních tratích v Moravskoslezském kraji. Postupně zde začínají jezdit modernizované motorové vozy, které nově dostaly název RegioMouse. První z nich už se objevily na tratích ze Suchdola nad Odrou do Budišova nad Budišovkou a také mezi Studénkou a Veřovicemi.

Tradiční „motoráčky“ řady 810, které se vyráběly ve Vagonce Studénka a které na zmíněných trasách jezdí už desítky let, nově označované jako řada 811, přinesou cestujícím především vyšší komfort.

„Vozy nabídnou nové pohodlnější sedačky s čalouněnými potahy a větší roztečí. Kapacita vozu se změní z původních 55 na 45 míst k sezení, což bude znamenat příjemnější svezení s dostatkem prostoru. Celý vůz bude klimatizovaný, stejně jako kabina strojvedoucího,“ popsal novinky generální ředitel Českých drah Václav Nebeský.

Právě řešení účinného klimatizačního systému se ukázalo při modernizaci jako nejtěžší úkol. Kvůli němu dostaly vozy výkonnější motor a řídicí systém.

Do vlaků budou nainstalovány také vnitřní a vnější informační panely, zastávky a další informace budou hlášeny i akusticky. „Lidé budou mít v těchto modernizovaných vlacích k dispozici wi-fi a USB zásuvky, což jsou věci, po kterých cestující nejvíce volají,“ přiblížil náměstek hejtmana Jakub Unucka. V přívěsných vozech pak budou nové stojany na jízdní kola.

Z celkem devatenácti motorových vozů řady 810, které v kraji jezdí, jich bude postupně modernizováno čtrnáct. Kromě trati ze Suchdola do Budišova nad Budišovkou a ze Studénky do Veřovic se obnovené vozy objeví i na trati Opava – Krnov – Bruntál – Rýmařov, kde je postupně nasadí v následujících měsících.

„Náklady na úpravu jednoho motorového vozu řady 810 na řadu 811 činí 13 milionů korun, modernizace jednoho přívěsného vozu 012 stojí čtyři miliony korun,“ doplnila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.