iDNES.cz

Firmy se přizpůsobují těžké době, například Hyundai chce větší parkoviště

  14:32
Firmy v Moravskoslezském kraji se připravují na možnost, že by koronavirus ovlivňoval život i ekonomiku déle, než by si kdokoliv přál. Například nošovická automobilka Hyundai plánuje rozšíření odstavné plochy pro automobily o více než dvanáct hektarů.

Areál automobilky Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. | foto: Hyundai Motor Manufacturing Czech

„Při loňských problémech způsobených pandemií jsme se rozhodli rozjet povolovací řízení, abychom v případě budoucí potřeby mohli pružně reagovat a parkovací plochy rozšířit,“ komentoval záměr firmy mluvčí Petr Michník. 

„Ještě nejsme plně rozhodnuti, zda plochu postavit, získání potřebných povolení má tedy spíše preventivní charakter. Momentálně jsou naše parkovací kapacity dostatečné a auta od nás odjíždějí zpravidla dva dny poté, co sjedou z výrobní linky,“ přiblížil mluvčí.

Kvůli koronaviru upravila nošovická automobilka i některé své postupy. Například si oproti dosavadnímu zásobování systémem just in time, kdy si firma drží jen minimum zásob a vše je dováženo tak, jak potřebuje, začala vytvářet jisté rezervy. „Navýšili jsme pojistné zásoby vybraných druhů materiálu,“ potvrdil mluvčí.

Kvůli epidemii se zhoršilo také zásobování

Některé firmy už problémy se zásobováním pocítily. „Některé přístavy, kam jsme expedovali naše výrobky, omezily provoz a zavedly restrikce. Kamiony odvážející zboží zákazníkům se zpožďovaly kvůli omezením na hraničních přechodech a zákazníci v některých zemích zcela uzavřeli sklady a nepřijímali zboží,“ vypočítala nejčastější problémy Barbora Černá Dvořáková, mluvčí ostravské huti Liberty.

„Prosíme u našich dodavatelů, aby nám nějaký materiál prodali, ať máme z čeho vyrábět. To má samozřejmě negativní dopady na veškeré plánování,“ přidává opačnou zkušenost Mark Kloupar, výkonný ředitel společnosti Komas.

Kvůli koronaviru musely firmy své zvyklosti upravovat i jinak.

„Zásadně jsme posílili roli koncernového nákupu surovin a energií či řízení cash flow. Asi jako všichni jsme převedli komunikaci i s klienty a obchodními partnery na videohovory,“ přiblížil změny Pavel Drobil, předseda představenstva společnosti Anacot Capital.

Autor:
zpět na článek