„Nový odbavovací prostor vznikl odborným vybouráním stávajících konstrukcí, což umožnilo vytvořit zcela novou dimenzi tohoto nepříliš velkého prostoru. Hala je vzdušná a navozuje pocit volnosti,“ zhodnotil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, jenž provoz haly ve středu slavnostně zahájil.
Zároveň se lidem zavírá hala původní, nedostanou se ani podchodem k nástupištím, kam se přesouvá druhá etapa obnovy nádraží. Využít musí provizorních přístupů. „Tento stav měl podle projektu trvat do května příštího roku. Nicméně zhotovitelské firmy přislíbily urychlit práce minimálně o tři měsíce, tedy do února,“ dodal Svoboda. Náklady na obnovu nádraží v Havířově čítají 157 milionů.
Následně se zájem stavbařů přesune k nynější velké výpravní budově postavené v architektonickém bruselském stylu, jež se otevřela v roce 1969. SŽDC však o její další využití nemá zájem, proto ji bude pronajímat městu. „Pro současný provoz je hala předimenzovaná a neměli bychom pro ni využití,“ vysvětlil před časem za SŽDC Miroslav Bocák.
Vnitřek původní výpravní haly chce město využít k jiným účelům, uvažuje se například o sportovním vyžití. Vzniknout by zde mohlo například hřiště, squashové kurty, horolezecká stěna, kavárna či sociální zařízení.