Festival Colours of Ostrava vlastní z šedesáti procent nová firma

  8:58
Letní oznámení vstupu strategického partnera do společnosti Colour Production, zajišťující provoz festivalu Colours of Ostrava, začíná dostávat konkrétnější obrysy. Detaily byly zveřejněny několik měsíců po oznámení transakce.

Colours of Ostrava 2022. | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Investiční skupina Rockaway Capital, přesněji řečeno její dceřiná firma Rockaway Arts, koupila od dosavadní jediné majitelky Zlaty Holušové 60procentní podíl společnosti. Pražská firma se tak stala většinovým majitelem.

Cenu žádná ze stran nezveřejnila, podrobnosti o transakci byly zveřejněny v obchodním rejstříku. Na ty upozornil investiční web borovan.cz.

„Mohu potvrdit, že ke vstupu partnera do společnosti, jak jsme avizovali už v létě, došlo, detaily ale zveřejňovat nebudeme,“ konstatoval Jiří Sedlák, mluvčí festivalu. Pro ten by se při pohledu zvenčí nemělo nic měnit.

„Zlata Holušová zůstává ředitelkou i hlavní dramaturgyní festivalu, stejná zůstává i jeho strategie, tedy vybírat jak hvězdy, tak zajímavé tváře,“ doplnil mluvčí festivalu.

Cílem je rozvoj festivalu

Měnit by se nemělo ani umístění festivalu v Dolní oblasti Vítkovic. „Smlouvu s areálem máme ještě na deset let, ani tady se žádná změna neplánuje,“ doplnil Sedlák.

A beze změny by měl být i přístup ostravského magistrátu k podpoře festivalu. „Na postoji města se prodejem nic nemění, máme uzavřenou víceletou dotační smlouvu nikoliv s fyzickou osobou Zlata Holušová, ale s produkční společností,“ konstatoval primátor Tomáš Macura.

Skupina Rockaway Capital, která v kulturní oblasti spoluvlastní mimo jiné i karlovarský filmový festival, se oficiálně stala spolumajitelem společnosti Colour Production na začátku srpna, kdy Zlata Holušová provedla nezbytné změny v rámci valné hromady firmy.

„Zlata Holušová zůstává ve vedení festivalu, neměnný zůstává i organizační tým,“ konstatoval Marek Blahuta, mluvčí skupiny Rockaway Capital. „Naším cílem je společně festival rozvíjet podobně jako při našem vstupu do karlovarského filmového festivalu. Doprovodné akce jako Meltingpot a Crossroads považujeme za pevnou součást festivalu a žádné změny v jejich organizaci neplánujeme,“ sdělil.

Pro agenturu pořádající známý hudební festival přišel vstup nového spoluvlastníka a zároveň i investora právě včas. Dva covidové roky, během nichž se nepořádaly v podstatě žádné kulturní akce, se výrazně projevily i na hospodaření firmy.

První vlna lístků na příští rok je vyprodána

Zatímco za rok 2019, kdy se uskutečnil až do letoška poslední řádný ročník festivalu, si společnost Colour Production připsala zisk sedmi milionů korun a na účtu nerozděleného zisku z minulých let evidovala podle účetní závěrky dalších 2,7 milionu korun, výsledek hospodaření za rok 2021 už byl propastně horší.

Za loňský rok si totiž firma podle stejného dokumentu připsala ztrátu z hospodaření dosahující 8,5 milionu korun, v roce 2020 skončil výsledek hospodaření ve ztrátě 3,7 milionu korun. I tak ale ve stejném roce, přestože se festival nekonal, vyplatila majitelce podle dokumentů podíl ze zisku 4,7 milionu korun.

Stejně jako v roce 2020 se festival nekonal ani v roce 2021. Přípravy na nový ročník, který se uskuteční 19. až 22. 7. 2023, už jsou v plném proudu, pořadatelé i ohlásili první kapely.

Prvním avizovaným známým interpretem se v polovině října stala americká poprocková skupina One Republic, ještě předtím byla vyprodána první vlna vstupenek na festival, kdy si je návštěvníci mohli pořídit za 3 290 korun. V současné vlně je připraveno k prodeji devět tisíc lístků za cenu 3 790 korun.