Opravte to, řeknou Jablonečané vedení města přes novou aplikaci

  16:06
Pokud Jablonečané uvidí ve městě odpadky, rozbitou lavičku nebo třeba díru na silnici, mohou problém vyfotit na svůj mobilní telefon a ihned odeslat prostřednictvím speciální aplikace jako podnět na magistrát. Nová služba radnice se jmenuje Lepší Jablonec.
Ilustrační snímek

(ilustrační snímek) | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Podobná věc sice již ve druhém největším městě kraje fungovala, ale její provozovatel chtěl po radnici o mnoho více peněz než v minulosti.

„Za využívání aplikace Lepší místo jsme měli od nového roku platit několikanásobně vyšší částku. Proto jsme se rozhodli poskytovat stejnou službu vlastními silami,“ informoval Martin Oklamčák z jablonecké radnice, který má aplikaci na starosti.

A jak Lepší Jablonec funguje? Stačí si zdarma stáhnout aplikaci Jablonec v mobilu, která je dostupná pro operační systémy iOS i Android. Poté vyfotit konkrétní situaci, přiřadit jí GPS souřadnice, vyplnit jméno, příjmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu a odeslat. Pokud se poloha nepřiřadí automaticky, lze ji vyhledat v mapě. 

Uživatel sleduje, jak se problém odstraňuje

„Každý požadavek doputuje na magistrát, kde jej dostane k vyřízení konkrétní člověk a bude prostřednictvím aplikace odesílatele takzvaného tipu informovat. Stav svého požadavku tak mohou lidé sledovat v podstatě on-line. Kontaktní údaje se zadávají pro případnou doplňující komunikaci,“ popsala mluvčí jabloneckého magistrátu Markéta Hozová.

Službu lze využít i na webových stránkách města, kde na mapě lidé určí místo události a též mohou přidat obrázek či jinou přílohu.

Předchozí aplikace Lepší místo v Jablonci fungovala už třetím rokem a stáhlo si již už přes tisíc uživatelů. Například od května 2015 do konce listopadu 2017 do aplikace přišlo celkem na 650 nejrůznějších podnětů. 

Kromě mobilní aplikace město nedávno pořídilo také dva tablety, které sloužím úředníkům radnice a neslyšícím pro lepší komunikaci. Neslyšící se díky přístrojům mohou připojit na takzvanou Tichou linku, kde je připravený tlumočník k překladu hovoru do znakového jazyka nebo k jeho přepisu. 

Autor: