iDNES.cz

Důležitá silnice k areálu BMW je hotová, měří jen pár desítek metrů

  9:04
Karlovarský kraj dokončil silnici k budoucímu areálu BMW u Sokolova. Sice měří jen pár desítek metrů, patří ale k nejdůležitějším silnicím v regionu. Vývojové centrum BMW na Podkrušnohorské výsypce začne první vozy testovat za dva roky.

K vybudování dopravního napojení s kruhovou křižovatkou se kraj zavázal v memorandu uzavřeném s firmou BMW Group a Sokolovskou uhelnou. „Náklady na stavbu dosáhly částky 92,3 milionu korun. Podařilo se získat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Martin Hurajčík.

Samotná stavba trvala téměř deset měsíců. „Nevyskytly se při ní žádné zásadní komplikace,“ pochvaloval si Jan Lichtneger, ředitel Krajské správy a údržby silnic. 

Nové napojení bude hlavní příjezdovou cestou do vzniklé komerční zóny a bude sloužit i při výstavbě areálu testovacího střediska BMW Group. Automobilka zde bude vyvíjet a testovat částečně i plně autonomní vozidla. „Vedle BMW se zde budou testovat i vozy značek Mini a Rolls Royce,“ upřesnil David Haidinger, mluvčí BMW Group v České republice.

Výstavba centra automobilky začala v polovině května. „Kvůli koronavirové pandemii sice projekt nabral zpoždění, které ale doženeme. První testy zde začnou do konce roku 2022,“ řekl o blízké budoucnosti Haidinger. 

Podle vedoucího projektu Andrease Heba je dokončení příjezdové cesty důležitým krokem v celém projektu. „Významně přispěje k dalšímu průběhu stavby,“ konstatoval Heb.

Ve výstavbě centra vidí hejtman Karlovarského kraje Petr Kubis velkou naději pro celý region. „Věřím, že tento projekt přitáhne do regionu mladé lidi, kteří jej bohužel zatím spíš opouštějí,“ naznačil přidanou hodnotu projektu Kubis. Projekt podle něj pomůže řešit pracovní uplatnění obyvatel v regionu a oživit jeho ekonomiku.

V centru najdou práci specializovaní inženýři, techničtí pracovníci i další personál. Potřebné odborníky chce firma najít v Karlovarském kraji a české talenty hledá náborový tým také na technických univerzitách a dalších školách v ČR. „Zatím je ale příliš brzy na to, abychom si vytipovávali konkrétní lidi,“ doplnil David Haidinger.

Kraj, respektive Krajská správa a údržba silnic, dokončuje ještě jednu důležitou stavbu, která má úzkou souvislost s chystaným vývojovým a testovacím centrem. Jde o most v Novém Sedle. „Je na jedné ze zásobovacích tras,“ poukázal Jan Lichtneger. 

Po vyhodnocení technického stavu mostu se jako nejekonomičtější ukázala varianta stržení původní stavby a postavení nové. „V druhé polovině července budeme osazovat nosníky nového mostu. Hotový bude letos v září,“ doplnil ředitel správy a údržby silnic. 

Do budoucna správa počítá i s budováním dalších dopravních napojení do rozvíjející se komerční zóny na Podkrušnohorské výsypce. „Záměr je vybudovat další podobné komunikace. Možnosti jsou například u Boučí či Lomnice,“ doplnil ředitel správy.

zpět na článek