Nové ostrůvky i zastřešení. Ve Varech začala rekonstrukce terminálu MHD

  14:32
V centru Karlových Varů už je vše nachystané na rozsáhlou rekonstrukci centrální zastávky městských autobusů Tržnice. V následujících dnech sem zamíří těžká technika. Rekonstrukce se částečně dotkne i provozu autobusů, ty ale budou moci projíždět staveništěm.

Začala rekonstrukce centrálního dopravního uzlu karlovarské městské hromadné dopravy u Tržnice. (14. června 2021) | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Ředitel Dopravního podniku Karlovy Vary Lukáš Siřínek předpokládá, že i přes zmatky, které způsobí zejména pozdější stěhování jednotlivých zastávek, se změny provozu dotknou jen minimálně.

„Je dobře, že se s prostranstvím u Tržnice začíná něco dělat. Dlouho si o to říkalo,“ kvitoval projekt města šéf dopravního podniku. První etapa rekonstrukce, která oficiálně začala v pondělí, se dotkne zejména ulic Horova a Varšavská.

„V ulici Horova bude úplná uzavřená komunikace ve slepé části od Bistra Pupík směrem ke světelně řízenému přechodu,“ uvedl Jan Kopál, mluvčí karlovarského magistrátu.

Ve Varšavské ulici bude pro individuální dopravu uzavřená část od křižovatky s ulicí Jugoslávská po křižovatku s ulicí Zeyerova, včetně vjezdu do ulice Zeyerova.

V pondělí se vše teprve chystalo. Těžká technika podle Jana Kopála najede do lokality v nejbližších dnech.

Rekonstrukce autobusové zastávky Tržnice je rozdělená do tří etap, přičemž ta první by podle plánu měla skončit 22. září. Provozu autobusů se dotkne minimálně, jejich průjezd staveništěm zůstane zachovaný. Určité komplikace očekává Lukáš Siřínek až v okamžiku, kdy se stavba přesune k nástupním ostrůvkům. Bude totiž nutné dočasně přestěhovat některé zastávky.

„Ve všech fázích rekonstrukce máme dost prostoru, abychom jako MHD mohli dál fungovat. Kvůli stavebním pracím jsme tak nemuseli upravovat jízdní řády. Všechny spoje, které k Tržnici zajíždět mají, k ní budou zajíždět stále,“ naznačil Siřínek. 

Podle toho, jak budou práce postupovat, bude dopravní podnik přesouvat zastávky do míst ve Varšavské ulice, kde jsou jinak výstupní stanice meziměstských a dálkových spojů.

„Ale vzhledem k tomu, že je vše na dohled, neočekáváme velké komplikace. Cestující budeme o změnách s dostatečným předstihem seznamovat,“ ubezpečil Lukáš Siřínek.

Kompletní rekonstrukce centrální zastávky městských autobusů bude trvat sedm měsíců. Město za ni zaplatí přibližně 30 milionů korun. Tuto částku bude financovat částečně ze svého rozpočtu a částečně z dobíhajícího Integrovaného plánu rozvoje území.

Vizuálně i koncepčně zůstane prostranství před Městskou tržnicí prakticky stejné. „Ale například nástupní ostrůvky budou upravené tak, aby vyhovovaly potřebám hendikepovaných či nevidomých,“ naznačil první náměstek karlovarské primátorky Tomáš Trtek. 

Právě centrální autobusová zastávka už dlouhodobě postrádá bezproblémový bezbariérový vstup na ostrůvky. „Cestování bude po skončení rekonstrukce komfortnější,“ doplnil za dopravní podnik Lukáš Siřínek. Rekonstrukce podle něj počítá i s novým zastřešením nástupních ostrůvků.