„Výsledkem je téměř kilometr a půl nové odhlučněné dvoukolejné trati na Nových sadech a také Veveří, dále nový povrch vozovky na Veveří i oprava kanalizace v této ulici,“ shrnula brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS).
Na Nových sadech navíc dopravní podnik prodloužil zelený pás u kolejí až k hokejové hale.
Na Veveří se však dělníci ještě letos vrátí. Do konce roku musí prodloužit tramvajové ostrůvky na zastávce Konečného náměstí v souvislosti s plánovanou výlukou linky číslo 1 kvůli přesunu tratě s rozšiřováním Žabovřeské.
Na omezení s pokračujícím prodloužením kolejí do bohunického kampusu se zase musí podle generálního ředitele dopravního podniku Miloše Havránka příští rok připravit cestující, kteří využívají linky 6 a 8. Spoje budou končit před Starým Lískovcem.
Vedle toho se po několikaletých slibech vrhne dopravní podnik také na opravu křižovatky a tramvajového trojúhelníku u Semilassa v Králově Poli. Stavba se dotkne provozu jedničky i šestky.
„Nechtěli bychom opravu provádět za plné výluky,“ řekl Havránek. Byl by rád, kdyby šlo stavbu udělat po polovinách, a omezená by tak vždy byla jen jedna linka.
V lednu příštího roku začne úplná uzavírka Lesnické ulice, kterou budou dělníci téměř rok opravovat od křižovatky s Merhautovou až k Mendelově univerzitě.