iDNES.cz

V nové hale vyčistí víc tramvají naráz, můžou v ní pořádat i koncerty

  13:26
Řadu měsíců mohli Brňané u vozovny v Pisárkách pozorovat, jak zde postupně roste nová hala pro tramvaje. Od minulého týdne už do ní ve zkušebním provozu vjíždějí soupravy k denní kontrole i čištění. A plánuje se i její netypické využití na koncerty.

Budova i s dalšími investicemi na modernizaci zdejší vozovny vyšla na zhruba 412 milionů korun. Díky nim bude možné prověřit tramvaje mnohem rychleji než dosud.

„Problémem bylo, že do staré vozovny vedla na očistu jen jedna kolej. Když jsme měli ošetřit všech 130 vozů, které odtud každé ráno vyjíždějí, stála fronta až na Mendlovo náměstí, přestože samotná kontrola zabere jen pár minut. Dohromady to však dělalo několik hodin,“ přiblížil generální ředitel Dopravního podniku města Brna (DPMB) Miloš Havránek.

V nové hale jsou dvě koleje, po nichž mohou soupravy vjet dovnitř, kde tak pracují zároveň dvě čety zaměstnanců. Nové pracovníky v DPMB nenabírali, pouze převeleli některé současné. „Během léta tady přibude ještě zařízení pro detekci vad kol a ani dosavadní kolej ve staré části nebude bez využití. Vznikne tam mycí linka,“ informoval Havránek.

Nová hala vedle té stávající vyniká i moderním vzhledem. Prosklená část nabízí kolemjdoucím pohled do interiéru na probíhající práce. Venkovní pyramidové hliníkové opláštění pak kromě toho, že v noci mění barvy, pohlcuje hluk projíždějících tramvají na lince číslo 1. „Jde asi o čtyřicetiprocentní pokles hluku,“ sdělil Havránek.

Když v dopravním podniku zjistili, jaký prostor nová budova nabídne, rozšířili plány i netypickým směrem. „Můžeme překrýt kanály, kde stávají tramvaje. Celý prostor se dá také ozvučit, takže je možné tady uspořádat koncert pro 1 500 lidí,“ prohlásil šéf DPMB.

Už proto přemýšlí nad tím, že zde na podzim po skončení veškerých stavebních prací uspořádají oslavu.

Kromě mycí linky se stále pracuje na zastřešení mezi starou a novou halou i na opravě kolejí. V budoucnu na to naváže další etapa v podobě stavby vratné smyčky u ulice Lipová, která umožní otáčení tramvají zajíždějících do vozovny ve směru od Bystrce blíže než na Mendlově náměstí.

Následně se ještě plánuje zastřešení celého prostoru vozovny, v němž tramvaje stojí. „Důvod je jednoduchý. Jsme blízko u řeky, takže máme častější závady kvůli srážení vlhkosti,“ vysvětlil Havránek.

Autor:
zpět na článek