Masarykův okruh prodchne historie, na dráhu vyjedou legendární vozy

  16:26
Automobilová série Histo Cup na brněnském okruhu bude o tomto víkendu nejen přehlídkou třinácti závodů, ale také průřezem druhou polovinou 20. století. Tehdy se po okruzích proháněly vozy Jaguar XJS, Ford GT 40 nebo BMW 635 CSi. Na start se postaví s původní homologací, nepůjde však o vyjížďku, ale o regulérní závodění.

Masarykův okruh prodchne historie, na dráze se předvedou legendární vozy z 20. století. | foto: Automotodrom Brno

Histo Cup je rakouským šampionátem a také pevnou součástí programu Automotodromu Brno a nechybí tedy ani v jubilejní 35. sezoně existence současného okruhu.

Organizátoři ho prezentují jako přehlídku vozů, které ve světě automobilového sportu udávaly směr po celá desetiletí, jedoucích v ostrém tempu.

Příběh dvojice Vojtěch – Enge mapuje kniha

Svoji předpremiéru bude mít na Masarykově okruhu v sobotu v 18 hodin v tiskovém středisku nad cílovou rovinkou kniha s názvem 1983 Vojtěch-Enge. Mapuje osudy legendárních mistrů volantu Zdeňka Vojtěcha a Břetislava Engeho očima moderátora brněnského okruhu Martina Straky. V roce 1983 se Vojtěch a Enge stali hvězdami mistrovství Evropy cestovních automobilů a za hluboké totality se stali placenými profesionální sportovci, které si najalo BMW. Nejen o tom bude autor knihy na místě hovořit.

„Současná trať před pětatřiceti lety plynule navázala na slavnou historii původního Masarykova okruhu. Histo Cup obě tyto velké éry díky všem krásným vozům, které u nás startují, propojuje,“ sděluje Ivana Ulmanová, předsedkyně představenstva společnosti Automotodrom Brno.

Těší ji, že i letos si mohou návštěvníci naživo připomenout kouzlo tehdejších závodů.

Moderátor akce Martin Straka upozorňuje hlavně na trojlístek startujících.

„Z domácího pohledu jde hlavně o Jaguary XJS v rukou Davida Bečváře a Jaroslava Rejky a sportovní prototyp HSS March Audi Turbo Can Am pilota Adama Kluse,“ říká Straka.

Vstupné na Histo Cup je za 250 korun (jednodenní) a 400 korun (celovíkendové). Otevřené budou přírodní tribuny C a F, stejně jako sedadlové tribuny u cílové rovinky a paddock.

Autoři: