Vychovají hudebníky pro Hollywood. V brněnské škole pro dýdžeje

  12:42
Elektronická hudba se až donedávna nedala nikde studovat. Profesionální školu nově otevřeli v Brně. Mezi instruktory se objeví světoví skladatelé i autoři filmové a herní hudby.

Ilustrační snímek | foto: Michal Klíma, MAFRA

V Brně otevřela škola zaměřená na elektronickou hudební produkci a práci dýdžejů. Elmus je první svého druhu na Moravě. „Když objevíte elektronickou hudbu a chcete se jí věnovat, můžete maximálně doma studovat nějaké návody, ale oproti klasickým hudebním nástrojům nemáte moc možností, jak ji profesionálně studovat,“ přibližuje šéf nové školy Petr Hudlík, co ho vedlo k jejímu otevření. 

Sám jako DJ vystupuje pod přezdívkou Hydrophonic a v minulosti organizoval koncerty na Flédě, v Sono Centru nebo Rondu. 

Kreativní kurzy se ve škole v Kounicově ulici budou konat především odpoledne a budou pro zájemce, kteří se chtějí vzdělávat v oblastech tvorby hudby, profesionálního podání její reprodukce nebo činnostech spojených s postprodukcí fotografií i střihu videí. 

„Kurzy začínáme vypisovat už nyní. Zaměřené jsou jak na začátečníky, tak individuálně na lidi, kteří se v oboru už pohybují, ale potřebují se zdokonalit v konkrétní dovednosti, třeba už mají téměř hotovou skladbu, ale potřebují pomoct s jejím dokončením, aby ji mohli vydat,“ dodává Petr Poláček alias Mycell, který se hudební produkci věnuje dvacet let a osm let působil ve Velké Británii. 

Účastníkům kurzů bude pomáhat překonávat i případnou jazykovou bariéru, protože někteří lektoři mluví jen anglicky. Mezi nimi je britský pianista a autor filmové hudby Joshua Field, který skládá pro Londýnský symfonický orchestr i hollywoodské filmy. Jeho hudba zní třeba ve filmech The Telemachy nebo Iron Cross. 

„Muziku můžete dělat, dokud slyšíte“

Studenty hudební školy bude učit i americký DJ a hudební producent z Washingtonu, D.C., James D., brněnský rodák a DJ Andrea Fiorino nebo další brněnský rodák Ivo Sedláček alias Sedliv. 

„Spolupracuje s australským duem Nervo, které získalo ocenění Grammy. Když slyšíte světový hit na MTV, nevznikl někde v Hollywoodu, ale v Česku,“ směje se Hudlík. 

Sedláček je také autorem hitu pro jednu z nejúspěšnějších videoher pro virtuální realitu – Beat Saber, při níž hráč do rytmu hudby světelnými meči seká kostky, které k němu přilétávají. 

„Hudební produkce většinou zajímá děti tak od 12 let, kdy objeví první programy na tvorbu muziky. Nejvíc zájemců však zatím máme okolo 30 až 40 let,“ přibližuje Hudlík. Věk účastníků podle nich ale nehraje roli. „Muziku můžete dělat, dokud slyšíte, třeba i v sedmdesáti letech,“ směje se Poláček. 

Cílem školy je i sdružovat komunitu lidí z branže a pomoct talentům třeba i s vydáním vlastní hudby. Právě i zkušenosti a kontakty ze zahraničí chtějí lektoři poskytnout svým žákům a pomoct jim v jejich kariéře.