Nehoda ve Studénce: Odpovědnost prý nese stavební firma

Publikováno: 11.08.2008 06:28
Za vlakové neštěstí ve Studénce může podle Českých drah stavební firma, která v místě nehody opravovala most. Právě rozestavěná mostní konstrukce spadla před přijíždějící vlak, který do ní narazil. Firma podle Českých drah o stavebních pracích nikoho neinformovala. K vlakovému neštěstí se vrací naše dnešní téma dne.

Vina padá na ODS

Kriminalisté už vyslechli hlavního stavbyvedoucího subdodavatelské firmy Bögl & Krýsl a hlavního dodavatele stavby ODS - Dopravní stavby Ostrava.

Společnost Bögl a Krýsl příčinu pádu mostu podle sobotního vyjádření nezná, potvrdila pouze, že prováděla přípravné práce, nezbytné pro chystané zasunutí mostu. Hlavní dodavatel ODS - Dopravní stavby Ostrava zjišťuje, zda zřícení mostu způsobilo selhání lidského faktoru, vada materiálu či chyba stavební techniky.

Ve Studénce na Novojičínsku stále pokračují práce na vyšetření a odstranění následků páteční nehody rychlíku, při které zemřelo sedm lidí a dalších sedm desítek bylo zraněno. Policie už zná jména všech obětí nehody.

Při nejhorší železniční nehodě za posledních 15 let v ČR zahynuli čtyři ženy a tři muži. Mezi mrtvými je jedna Češka ve věku 35 až 40 let a třiadvacetiletá Polka, jejíž totožnost se podařilo určit v noci. Nehodu nepřežil ani devatenáctiletý mladík a muž do 30 let, oba Češi, další muž ukrajinské národnosti zemřel později v novojičínské nemocnici.

České dráhy v noci ze soboty na neděli obnovily železniční provoz v Studénce, jezdí tudy všechny spoje kromě pendolin. Místem, kde v pátek narazil rychlík EuroCity do spadlé mostní konstrukce, projel první vlak v 01:44. Jezdí se po jedné koleji, trolej napnutá ještě není, soupravy proto potáhnou dieselové lokomotivy, řekl mluvčí drah Ondřej Kubala. První informace po nehodě, při které zemřelo sedm lidí a dalších sedm desítek bylo zraněno, mluvily o uzavřené trati až na pět dní.

Nadále zůstává na místě nehody lokomotiva a část mostní konstrukce

V neděli dopoledne se odklízecí práce zaměří právě na několik desítek tun těžkou lokomotivu.

Po zprovozněné koleji budou vlaky jezdit sníženou rychlostí 30 km/h. Na původní trasu se vrátí i spoje EuroCity z Prahy do Polska a stejné spoje z Rakouska přes ČR do Polska, dále vnitrostátní spoje InterCity mezi Prahou a Moravskoslezským krajem. U osobních vlaků je možné, že budou výjimečně nahrazeny autobusy, pokud si to práce na likvidaci nehody vyžádají. U pendolin je obtížné přejít na provoz s dieselovou lokomotivou, proto budou začínat a končit v Suchdole nad Odrou, mezi Suchdolem a Ostravou je budou nahrazovat autobusy.

(čtk)

17.08.2008

Rodiče, probuďte se! Z dětí se stávají otesánci

Obezita v Česku propukla ve velkém. Jen mezi dětmi musí s vyšší hmotností bojovat pětina z nich. U Britů je situace ještě horší a už dokonce uvažují, že rodičům budou obézní děti odebírat a posílat je na léčení.
14.08.2008

Další prohrané miliardy: Stát musí zaplatit Diag Human

Česko musí zaplatit dalších devět miliard za prohraný spor s firmou, která obchodovala s krevní plazmou. Zásadní chyba prý byla, že jsme se vůbec s někým začali soudit, míní někteří bývalí ministři zdravotnictví.
13.08.2008

Češi a luxusní móda: Zájem roste

Móda je všemocná čarodějka. Dovoluje vlastně všechno a nic. Zatímco jednu sezónu jste v růžové jednička, příští rok už byste se ztrapnili. Ale pozor, v Česku existují i módní fenomény, o kterých se žertuje už po několik generací: Fialová saka a bílé ponožky v sandálech!
12.08.2008

Gentlemanů silnic není mnoho. Přesto existují

V uplynulém týdnu zemřelo podle statistik při dopravních nehodách na českých silnicích 28 lidí. Při kolizích často o lidském životě rozhodují minuty a poskytnutí první pomoci je v tomto případě velice důležité. Také proto je důležitá odvaha, kterou někteří dokáží vynaložit. I letos jeden z řidičů získal titul gentleman silnic.
11.08.2008

Konec padesátníků v Česku

Padesátníky končí. Bankovní rada ČNB oznámila ukončení platnosti padesátníků k 31. srpnu 2008. Poslední haléřová mince v Česku tak zmizí z peněženek lidí.
Impuls on-line
Český Impuls on-line

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace.